Social Media Development & Marketing Workshop




Nama Bengkel: Social Media Development & Marketing
Tarikh: 24/02/2013
Masa: 8.00 pagi – 5.00 petang
Lokasi: Bilik Seminar 3, Tingkat 3, PKNS Biz Point
Alamat: No. 67D, Jalan Plumbum P7/P, seksyen 7, 40000 Shah Alam


*Goodies/ Makan tengahari disediakan*


AGENDA:

Pengisian
Gambaran tentang apakah itu Media Sosial?
Gambaran tentang Google Plus & Instagram
Apakah perkaitan Facebook dengan pemasaran Online?
Bagaimana menggunakan medium Twitter secara meluas?
Bolehkan Youtube meningkatkan “viral” untuk perniagaan anda?
Best practices penglibatan pelanggan anda melalui wall postings Facebook, comments, photo dan video uploads

Google Analytics(4 langkah untuk Mengukur Kejayaan)
Pilih platform Pengukuran dengan betul
Penentuan matlamat anda
Melaksanakan platform Pengukuran anda
Ambil Tindakan terhadap Data anda



TENTATIF:

8:15- 8:50 pagi  – Pendaftaran peserta

9:00- 9:30 pagi –Pembukaan sesi (Overview: What is Social Media Marketing in business)

9:35- 9:50 pagi –Minum pagi

BAHAGIAN #1

9:50- 11:30 pagi –Bengkel #1 (Overview: Tools in Social Media Marketing: Facebook, Twitter, Blog, Google+, LinkedIN, Pinterest) oleh En. Shahrul Shaharuddin

11:30- 12.00 petang –Bengkel #2 (How to measuring Social Media ROI for business: Analysis Data) oleh En. Shahrul Shaharuddin

12.00- 1.00 petang –Bengkel #3 (The KEY of Social Media Marketing success: Blogger story) oleh En. Azwan Annuar

1:00- 2:00 petang –Makan tengahari

BAHAGIAN #2

2:00- 4:15 petang –Bengkel #4 What is top 10 social media questions marketers
want answered? oleh En. Shahrul Shaharuddin

4:15- 5:00 petang – Meja bulat bersama peserta dan bersurai.



Siapa perlu hadir?

-Pemilik perniagaan kecil
-Mereka yang masih baru dalam bidang media sosial
-Pemilik laman web perniagaan
-Jualan korporat/ Kakitangan Pemasaran
-Webmaster/ Pengurus IT
-Pereka laman web
-Dan sesiapa yang terlibat secara langsung/ tidak langsung dalam pemasaran, bagaimana untuk meningkatkan penggunaan laman web mereka.


Kenapa anda perlu hadiri bengkel ini?

#1-Mengenalpasti kaedah yang sesuai dengan menggunakan pendekatan “Social Networking” secara asas kepada pengguna yang baru.

#2-Mengetahui apakah sebenarnya yang dikatakan pemasaran online melalui blog, Facebook, Twitter dan lain-lain medium untuk mengembangkan lagi perniagaan anda.

#3-Melalui penceramah yang berpengalaman selama 5 tahun dalam pemasaran online, membolehkan menyampaikan apa yang perlu dilakukan dan apa yang tidak perlu.

#4-Membantu peserta kaedah pengukuran yang betul (Return Of Investment) serta mengetahui kos-kos yang terlibat dalam penggunaan media sosial ini.

Versi PDF boleh didapati di: (print-out jika perlu)
OBJEKTIF WORKSHOP PDF
PENCERAMAH PDF


Penceramah:

Encik. Shahrul Shaharuddin 
Trainers, Photographer, Blogger, Trader & Online Marketer on 
shahrulhairy dot com

Encik. Azwan Annuar 
Social Media practice, Promotion & Talent Coordinator in 
Excellent Pictures Sdn Bhd


Yuran Pendaftaran:
Pembayaran awal: RM100 (sebelum 31 Jan 2013)
Pembayaran lewat: RM150 (selepas 31 Jan 2013)

Bayaran kepada:
My Coursez Consultant:-
1621-0661-7156 (Shahrul Hairy Shaha)- Maybank